Såhär går en order till

 

  • Placera dina önskade produkter i varukorg
  • Gå till kassan
  • Välj leveranssätt. Vill du hämta i butik i Kungsbacka reserverar vi din order i max fem dagar om den inte är betald.
  • Välj betalningssätt. Du kan betala via Klarna eller Swish. Väljer du swish måste du själv aktivt gå in och swisha betalningen till det numret som står i kassan men även i din orderbekräftelse. Vi skickar först när betalningen är gjord.
  • När ordern är lagd får du en orderbekräftelse via mail. Har du lagt in fel mail så kommer du inte att få en bekräftelse. Vi kontrollerar normalt inte dina uppgifter så säkerställ att du har rätt mobilnummer och mail inlagt i ordern. Om du inte har mottagit detta så kontakta oss via vårt kontaktformulär HÄR.
  • När varan skickas ut får du en leveransbekräftelse via mail och då skickas varan generellt samma dag eller första kommande vardag om du har lagt ordern före kl 11.00 vardagar. Du får även ett mail från no_reply@spedpoint.com (vårt multishippingverkyg via DHL) där du kan spåra och följa din försändelse. Ditt trackingnummer står även i din leveransbekräftelse. (DHL- du kan även spåra HÄR) Små produkter skickas via PostNord. Om du inte har fått detta, kontakta oss HÄR. Vi svarar normalt inom 24 timmar.
  • När din vara kan hämtas ut hos DHL Service point får du ett sms. Har du fyllt i fel mobilnummer får du inget sms. DHL skickar påminnelse via SMS och sedan skickas mail/alt brev. Efter två veckor skickas försändelsen tillbaka. Då kommer vi debitera er 250 SEK för outhämtat paket och hanteringskostnader/frakt.

Vanliga frågor/FAQ

  • Jag vill byta en vara. Jag köpte en för stor/för liten/fel färg. Hur ska jag göra? 
    - Maila oss om du vill ha en retursedel för bytesprodukten. Vi skickar ut en DHL retursedel (kostnad 60 SEK) om du behöver en, till exempel vid retur av en väska eller större produkter. Små returer som smycken blir billigare om du skickar själv med posten. Läs mer om returer HÄR
    - Lägg en ny order på den önskade produkten som du vill ha istället. Vi krediterar din första order när den är tillbaka på lagret och godkänd. Vi tar inte emot använda produkter, dessa returneras till köparen igen.
  • Jag har inte fått min beställning. Var är den?
    - Har du fått leveransbekräftelse från oss med trackingnummer kan du själv gå in via DHL sök och söka efter ditt paket. Du bör ha fått mail med trackingnummer separat också. Se i texten ovan. Du får SMS när din beställning kan hämtas ut. Normal leveranstid DHL är 1 vardag. Brev som skickas med PostNord tar normalt 2-3 vardagar att komma fram. Vi förutsätter att du har skrivit rätt mobilnummer, adress och emailadress. Vi kontrollerar inte i efterhand. Kontakta oss HÄR om du inte mottagit bekräftelse.
  • Jag vill lämna tillbaka min beställning. Hur gör jag?
    - Läs mer om returer HÄR
  • Hur lång tid tar det att få min beställning?
    -
    Vi skickar och packar under vardagar. Normal leveranstid DHL är 1-2 vardagar. PostNord är 2-3 vardagar. Om varan finns i lager skickas samma dag (order lagd före kl 11.00 vardagar) alternativt dagen efter. När varan är slut i lager så kan leveransen fördröjas med upp till 7 arbetsdagar då vi måste beställa från leverantören. Under kampanjer kan leveransen fördröjas flera dagar om vi har högt tryck.
  • Jag vill ha snabbt svar på mina frågor. När svarar ni på frågor?
    - Vi svarar via mail så fort vi har möjlighet på vardagar mellan 08-18.00. Frågor via instagram/Facebook besvaras i mån av tid och under vardagar 08-18.00
    Vi har begränsade möjligheter att svara i telefon. Lättast är att nå oss via mail. Telefon besvaras ej efter kl 18.00 vardagar och inte alls på helger men det går självklart bra att lämna ett meddelande så återkopplar jag så fort jag hinner.
  • Vilka öppettider i butik har ni och varför är det inte samma alltid?
    - Butiken på Vallgatan 2 i Kungsbacka är främst ett showroom dit man kan komma och handla. Vi tar kort och swish i butik. Våra öppettider varierar då vi är ett litet företag som drivs av mig, Alexandra ensam. Jag gör allt själv- från plocka dammråttor till ekonomi, lager, marknadsföring, kundtjänst eller beställa varor. Ibland är jag på inköpsresor, mässor eller helt enkelt utvecklingssamtal med barnen. På Facebook och instagram brukar jag posta inlägg med aktuella förändringar. Är jag på plats exempelvis måndagar då vi normalt har stängt, får man gärna knacka på och komma in. Online har webbutiken öppet 24 timmar per dygn.
  • Hur ofta har ni kampanjer? Finns det nån aktuell rabattkod?
    - Vi har kampanjer ibland på olika produkter. Då detta är ett litet lokalt företag som satsar på personlig service och fina produkter så är vi inte som andra stora e-handelsföretag med möjlighet till "halva priset" hela tiden till våra kunder. Håll utkik via nyhetsbrevet eller facebook/instagram för aktuella kampanjer. 
  • Varför stämmer inte färgen på väskan överens med bilden på hemsidan?
    - Alla datorer/iPads/mobiltelefoner har olika inställningar gällande färger så dessa kan återges på olika vis i olika enheter. Sen är vissa färger otroligt svåra att fotografera och återge i korrekt nyans. Vi försöker alltid sträva efter en så korrekt nyans som möjligt och gärna visa utförande via våra inlägg på instagram och facebook.
  • Vilken storlek har produkten?
    - Alla väskor bör ha en storlekspecifikation över mått. Om det inte finns, kontakta oss.
    Ringar från Bud to Rose är S: 17, M: 18 L: 19. 
  • Får man med halsbandet till era Smolk/Roliga halsband?
    - Ja det får man och kedjan är cirka 63 cm lång. 
  • Jag vill hämta en beställning men öppettiderna funkar inte för mig. Kan jag hämta en annan tid?
    - Ja det brukar fungera. Skicka ett Mail eller kontakta oss via kontaktformuläret. 
  • Har du den här produkten i en annan färg?
    - Alla produkter som finns i lager visas på hemsidan och i de färger som finns hemma. Om du inte ser den så finns den inte.
  • Kan ni ta hem extra av den här produkten/kan ni ta hem denna produkten speciellt till mig?
    - Ja det kan vi säkert men då får du lägga en beställning. Maila oss för mer information.