• Frakt max 59 SEK*
Snabb leveransPersonlig serviceKlarna-Swish

Retur

Retur

Om du inte är nöjd med produkten kan du returnera den. Du har 14 dagar på dig efter du har mottagit varan för att returnera den till oss. 

Såhär gör du:

Packa ihop din retur, alla lappar ska vara kvar (ej avklippta) och originalemballaget ska vara på.  Se mer under köpvillkor.
Om det finns en dustbag,  tygkasse eller liknande gåva med väskan/produkten ska den också returneras.
Annars debiteras den extra. Retursedel: läs nedan.

Returnera själv:

Försändelsen ska skickas till nedan adress. Viktig för din egen del att du skickar den spårbart om den skulle komma på villovägar.
Lägg gärna med vår email hello @ alixtra.se så får vi avisering att paketet är på väg och det tar kortare tid för dig att få tillbaka dina pengar.

Alixtra AB
Skreavägen 7
31144 Falkenberg 

Retursedel via alixtra.se:

För att få ut en retursedel så fyller du enklast i uppgifterna nedan. Du behöver ditt ordernummer och det postnummer som du har angett i din beställning.
Då får du en QR-kod till din angivna e-post som du enkelt kan visa upp till närmaste PostNord ombud.
Har du angett fel mailadress till oss från början så kommer inte mailet fram. Kontakta oss då.

(Har du PostNords app kan den även visas där om du använder samma mail och telefonnummer i appen. (Inte säkert tyvärr)
PostNord skriver då ut retursedeln åt dig. Så du behöver inte köpa en egen retur eller frimärken osv. 

OBS! Kan dröja ett par minuter för att det ska komma fram så vänta gärna och fyll inte i fler gånger.

Skulle det inte fungera här nedan av någon anledning så maila oss direkt så hjälper vi gärna till. 

Återbetalning

Vårt mål är att hantera returen inom 7 arbetsdagar från att den mottagits på vårt lager. Summan återbetalas till dig snarast via samma betalsätt som du har använt vid beställning.
Vi debiterar faktisk returkostnad som dras av när vi gör din återbetalning. Vi tillämpar inte fri retur. Kostnaden ligger på från 79 SEK normalt för en väska. Större väskor eller tyngre produkter blir dyrare.

Som i en del av vår miljöpolicy så står vi inte för returfrakt. Vi följer dessutom konsumentverkets riktlinjer och frakten bekostas av dig som kund om du har ångrat ditt köp. Vid reklamationer står vi för frakten.
Har du använt Klarna som betalmedel kan du lätt och smidigt pausa din faktura i deras app.

Använda produkter

Vi tar inte emot produkter som har använts, eller där lapparna är avklippta och originalemballaget saknas. Då är varan osäljbar för oss. Om detta sker kommer vi dra av 500 SEK från din återbetalning eller skicka tillbaka varan till dig.
Läs mer under våra köpvillkor. 

Byte av en produkt

Maila oss först om du vill byta till en annan produkt på [email protected]


Här fyller du i dina uppgifter för att få en retursedel: